Baza WiedzyPraca z dokumentami USUWANIE → Usuwanie zapisów księgowych

Usuwanie zapisów księgowych

Jak usunąć błędny wpis w rejestrze księgowym? Jak poprawić błędny zapis?

Jeśli miesiąc księgowy jest otwarty, a wpis powstał za pomocą zasysania: dokonaj odpowiednich zmian w rejestrze źródłowym, a następnie ponów zasysanie danych.

Nie poprawiaj wpisów automatycznych, jeśli zamierzasz ponowić zasysanie. Podczas zasysania wszystkie wpisy są usuwane.

Jeśli miesiąc księgowy jest otwarty, a wpisu dokonywałeś ręcznie: popraw ten wpis ręcznie.

prawy klawisz myszy - Edycja

Możesz także oznaczyć wpisy jako anulowane.

Jeśli miesiąc księgowy jest zamknięty, możesz wykonać tylko i wyłącznie anulowanie wpisu:

Wpisy anulowane widoczne są w rejestrze jako przekreślone:

Mimo, że jest taka techniczna możliwość, nigdy nie usuwaj wpisów księgowych. Nawet błędy wpis powinien pozostać w rejestrze. W przeciwnym wypadku rejestry mogą zostać uznane za wadliwe albo nierzetelne, co wiąże się z odpowiedzialnością karno-skarbową. » zobacz więcej

Zobacz także

Dokument wprowadzony do obrotu Co oznacza wprowadzenie do obrotu? Czy można zmienić albo usunąć dokument, który został wprowadzony do obrotu?
Przywracanie usuniętego dokumentu Jak przywrócić omyłkowo usunięty dokument?
Usuwanie dokumentów Jak usunąć niepotrzebne dokumenty? Jak usunąć błędną fakturę, puste zlecenie, niepotrzebny towar albo klienta, którego już nie obsługuję?
Wyświetlanie dokumentów usuniętych Jak wyświetlić dokumenty usunięte? Co oznacza, jeśli obiekt jest przekreślony? Jak ukryć dokumenty oznaczone jako usunięte?