Baza WiedzyPraca z bazą danych KOPIE ZAPASOWE → Kopia zapasowa w chmurze

Kopia zapasowa w chmurze

Jak zapisać kopię zapasową w chmurze? Jak wykonać kopię zapasową na dysku typu OneDrive, DropBox lub G-Drive?

Z przyczyn technicznych kopia zapasowa powinna być zawsze wykonana na dysku lokalnym.

Aplikacja przygotowując kopię zapasową intensywnie pracuje w tym folderze, dodając kolejne pliki i pakując je. Ten folder musi być folderem lokalnym, w przeciwnym wypadku kopie zapasowe nie będą wykonywane prawidłowo.

Warto natomiast ustawić dysk chmurowy jako drugą lokalizację dla kopii zapasowej.

Istnieje wiele rozwiązań chmurowych i sieciowych. Każde z nich oferuje sterowniki, pozwalające traktować lokalizację zdalną tak, jak folder lokalny na dysku. Wykorzystaj te rozwiązania i odpowiednio skonfiguruj swoją usługę. W programie podajesz gotowy folder, który będzie synchronizowany w tle z usługą chmury lub sieci.

Uruchom ustawienia aplikacji. Na zakładce Kopie zapasowe znajdziesz potrzebne ustawienia.

Załóżmy, że korzystasz z usługi OneDrive, dostępnej standardowo w Windows. Ustawienia będą wyglądać na przykład tak:

Pamiętaj, że kopia zapasowa standardowo nie jest szyfrowana. Umieszczając ją w usłudze chmurowej udostępniasz wszystkie swoje dane operatorowi tej usługi. Zdecyduj, czy ufasz operatorowi.

Pamiętaj też, że Twoje dane mogą zostać usunięte z różnych przyczyn, w szczególności z powodu nieopłacenia usługi na kolejny okres. Usługa chmurowanie nie może być jedynym miejscem przechowywania Twoich danych.

Rekomendujemy okresowe nagrywanie płyty DVD lub nawet CD-ROM. Nie jest to technologia szczególnie nowoczesna, pozwala natomiast na bezpieczne przechowywanie danych. Po zamnkięciu płyty dane nie będą mogły zostać zmienione albo przypadkowo usunięte. Nagraną płytę należy przechowywać w zamknięciu, w innej lokalizacji, niż Twój komputer.

Zobacz także

Przechowywanie danych dla celów kontroli podatkowej Jak zarchiwizować dane podatkowe?
Wykonywanie kopii zapasowej Jak wykonać kopię zapasową?