Studio JZK - Blog
 DRUCZEK   FAKTURZYSTA   ·   WARSZTAT   SERWIS   MAJSTER   ·   KANCELARIA   MECENAS   ·   GABINET   SALON   ·   SZKOŁA   ROLNIK   ·   LOKATOR   HOTEL    
  X7    BLOG    POMOC    KLIENCI    POBIERZ!    KONTAKT     

 

Blog

czwartek, 25 sierpnia 2016

Upraszczamy sposób wyliczania cen licencji. Przynajmniej jeden program będzie dostępny w wycenie 1 zł dziennie, czyli 365 zł przy licencji rocznej.

Tak jak było to praktykowane wcześniej, dodatki typu Kopia Elektroniczna EJ lub Abonament Serwisowy nie będą sprzedawane odrębnie, a jedynie jako rozszerzenie standardowej licencji.

Każdy dodatek podwyższa po prostu cenę ofertową o 20%, co mniej więcej odpowiada poprzedniemu cennikowi, a jednocześnie pozwoli zachować większą elastyczność.

Licencje Ultimate/Unlimited będą wyceniane indywidualnie.


środa, 24 sierpnia 2016

Teraz dedykowany serwis obsługi licencji nazywa się Moje Licencje i służy kompletną obsługą licencji użytkowników JZK24.

Zmieniono procedurę weryfikacji licencji. Już dzień po wygaśnięciu licencji będzie ona automatycznie usuwana z procesu weryfikacji i nie będzie podawana w serwisie JZK24.

W przypadku kilku użytkowników zawirowania w połączeniu sieciowym powodowały problemy techniczne. Dzięki szybkiej reakcji oraz współpracy z zainteresowanymi klientami, udało się znaleźć przyczynę problemu zanim dotknęła szerszą grupę użytkowników.


poniedziałek, 22 sierpnia 2016

W IV kwartale program Gabinet podzielony zostanie na dwie osobne aplikacje. Dotychczasowy Gabinet pozostanie jako program dla lekarzy, w tym lekarzy specjalistów i małych przychodni.

Funkcje specyficzne dla lekarzy dentystów zostaną wyodrębnione jako osobna aplikacja. Każdy zainteresowany lekarz dentysta otrzyma automatycznie bezpłatny upgrade swojej licencji, nie trzeba nic robić.

Obie wersje programu Gabinet, podobnie zresztą jak program Salon, korzystają z tej samej struktury danych, zatem wszystkie wprowadzone informacje również będą automatycznie dostępne.


sobota, 20 sierpnia 2016

Zmieniają się przepisy dotyczące prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów przy pomocy komputera.

Nowe przepisy dotycące KPiR oznaczają ogromne zmiany w przyszłym roku, związane głównie z obowiązkiem odpowiedniego zabezpieczenia danych. W zamian za to zniknie konieczność comiesięcznego drukowania rejestru.

Przy okazji czeka nas też upgrade deklaracji VAT-7 i docelowo eksport do JPK. Całość wymaga technologii podobnej, jak oferowana przez nas Kopia Elektroniczna EJ oraz formalnej instrukcji obsługi, zatem to dobry moment, aby połączyć wszystko w nowy produkt.

W nowym roku wystartuje nasza marka Księgowalnia.pl, która w połączeniu z Fakturowalnią.pl pozwoli na obsługę obu usług on-line.


środa, 17 sierpnia 2016

Ulepszone okno wyboru kontrahenta, teraz więcej opcji dostępnych jest wprost na ekranie.

Techniczne zmiany i ulepszenia w różnych miejscach programu. Przygotowujemy się do wprowadzenia nowej oferty w wersjach X7.

Wyjaśnia się kwestia modułów RR. W podstawowych aplikacjach pozostawiona zostanie wyłącznie opcja wystawiania faktur RR. Pozostałe funkcje skupu przeniesione zostają do programu Rolnik.

Dotychczasowy moduł Dokumenty został rozdzielony na osobne moduły funkcjonalne, które będą w przyszłości rozszerzane o dodatkowe możliwości.


czwartek, 11 sierpnia 2016

Rozszerzono pakiet dostępnych kolumn w programie Warsztat. Teraz na liście zleceń można wyświetlić listę części, listę wykonanych usług oraz listę kosztów.

Domykamy pakiet usług online. Teraz każdy program branżowy będzie miał swój dedykowany serwis online, dający ogromne dodatkowe możliwości, także w połączeniu z aplikacjami mobilnymi. W programach pojawia się już zapowiedź w postaci odrębnej pozycji menu Online.

Pełna aktywacja tych usług trochę potrwa, ale w wersji X7 spodziewamy się już kompletu dostępnych usług. Wszystko oczywiście w cenie standardowej licencji.


wtorek, 9 sierpnia 2016

Rozwijamy usługi on-line. Usługi JZK Online są teraz i będą bezpłatne dla wszystkich posiadaczy aktualnej licencji na programy JZK.

Zamieszania z JPK ciąg dalszy. Ministerstwo Finansów ogłosiło, że udostępni własne oprogramowanie do wysyłania JPK. Rzecz jasna uczyni to na ostatnią chwilę, 22 sierpnia - podczas gdy wielcy podatnicy mają termin do 25 sierpnia.

Współczujemy firmom, które poświęciły czas i pieniądze na przygotowanie własnego programu wysyłkowego. Poinformowano też, że rejestr faktur zakupowych nie musi już być generowany, za to poszerzony zostanie rejestr VAT.

Jest również możliwe, że wymóg JPK dla najmniejszych firm będzie dodatkowo ograniczony, dlatego na razie wstrzymujemy się z decyzjami co do wdrożenia JPK. Zostanie udostępniona natomiast możliwość generowania plików w formacie JPK w zakresie deklaracji VAT oraz faktur sprzedażowych.


piątek, 5 sierpnia 2016

Przygotowujemy się do wdrożenia nowej oferty, oznaczonej jako X7. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami zmian.

Co dociekliwsi użytkownicy zauważyli już, że pojawiły się w opisie nowe licencje - Standard i Plus. Zniknie podział oferty na Start, PRO i Ultimate. Dla większości użytkowników zmiany oznaczać będą dużo atrakcyjniejszą i bardziej nowoczesną ofertę. Oczywiście dotychczasowe licencje pozostaną ważne do czasu ich wygaśnięcia.

Nie będziemy oferować wersji sieciowych jako takich, a jednocześnie znika konieczność pracy na wyłączność. Jeśli ktoś pracuje w terenie na laptopie, potem w domu, a potem w biurze na komputerze stacjonarnym, wystarczy licencja na 1 stanowisko.

Przypominamy, że nieuchronnie nadciąga JPK. Większości naszych klientów ta kwestia JESZCZE nie dotyczy, ale warto się już tym zainteresować i poinformować znajomych. W związku z JPK usunięta z programu będzie funkcja obsługi wielu użytkowników. Zobacz więcej na ten temat.

Z końcem roku rezygnować będziemy z licencjonowania modułów drukowania przelewów papierowych. Pozostawimy tę funkcjonalność w postaci projektu MojePrzelewy.pl, który jednak nie będzie oferowany użytkownikom profesjonalnym.


środa, 3 sierpnia 2016

Rejestrowanie not korygujących zostało przeniesione do odrębnego modułu. Noty korygujące są teraz dostępne w menu Zakupy.

Nowa wygodna opcja oznaczenia daty, w której otrzymaliśmy potwierdzenie odbioru potwierdzenia noty korygującej. Wyłączono możliwość wystawiania noty zwrotnej, notę korygującą MUSI wystawić odbiorca faktury, czyli wystawiamy ją tylko i wyłącznie do obcej faktury zakupowej lub kosztowej.

Rozwijamy część dotyczącą rejestrowania zakupów, za chwilę dojdzie wygodna możliwość rejestrowania faktur kosztowych.

Moduł Zamówienia dla dostawców został przeniesiony zgodnie z logiką do menu Zakupy. Drobne korekty menu w innych miejscach, w przygotowaniu na nowe opcje w programie.


poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Kontynuujemy rozwój usług online. Startuje powoli portal MojeWizyty.pl, który pozwalać będzie na obsługę rezerwacji, prezentację grafiku i cennika zarówno z programu Gabinet, jak i Salon. Usługa będzie dostępna jeszcze w tym roku.

W związku z nieustającym zainteresowaniem użytkowników, wraca program Serwis - teraz w nowej odsłonie i również z dostępnością usług on-line. Osoby, które wcześniej miały licencję na program Serwis, a ostatnio otrzymały program Warsztat, otrzymają bezpłatnie licencję na program Serwis tak, aby móc samodzielnie wybrać, który program będą kontynuować.

Nieco korekt technicznych. Wraca do podstawowego menu moduł Użytkownicy. Akceptacja dokumentu została zamieniona na informację o jego zapisaniu w bazie danych, co mamy nadzieję usunie niejasności co do zapisywania dokumentów oraz ich numerowania. Usunięto kilka opcji, które przestały być kompatybilne z obecnym układem programu.


czwartek, 28 lipca 2016

Rozwiązano problemy z nadawaniem numeru dokumentu w niektórych przypadkach. W szczególności, jeśli przerwano wystawianie dokumentu w momencie wyświetlania okna akceptacji dokumentu, nie ma teraz ryzyka pozostawienia dziury w numeracji.

W związku ze sporą ilością głosów, moduły Umowy i Delegacje zostały przeznaczone do zachowania w programach Druczek® i Kancelaria™. Ostatecznie wycofano obsługę wyrobów węglowych.

Uproszczono interfejs modułu Terminarz. Teraz połączono go z modułem CRM - oba te rodzaje wpisów wprowadza się teraz w jednym miejscu, są także razem wyświetlane. Znika zatem wydzielony moduł CRM.


środa, 27 lipca 2016

Dostępny jest już serwis LokatorOnline™, pozwalający na dostęp online do indywidualnych wpłat, naliczeń i rozliczeń każdego lokatora.

Na razie serwis został udostępniony w wersji testowej, czekamy na uwagi. Całość pracuje bardzo szybko i wydajnie w oparciu o specjalnie przygotowany serwer.

Serwis nie przechowuje i nie udostępnia danych osobowych. Prezentowane są wyłącznie zanonimizowane dane rozliczeniowe, wygenerowane z programu. Każdy lokator ma indywidualny login i hasło, ustalany przez administratora.

W związku ze startem usługi LokatorOnline™, wyłączana będzie dotychczasowa opcja generowania pliku PHP. Dostępne będą za to opcje automatycznego eksportowania każdego przygotowania naliczenia i każdej zarejestrowanej wpłaty.


niedziela, 24 lipca 2016

Wystartował serwis JZK® RegonOnline™. Wystarczy podać poprawny NIP, a wszystkie dane zostaną błyskawicznie pobrane z urzędowych baz danych.

Przygotowano dostęp do serwisu RegonOnline™ bezpośrednio w programie. Wystarczy podać NIP klienta, a jego dane zostaną wstawione do faktury oraz zapisane w bazie kontrahentów. Magia!

To niesamowicie wygodna funkcja pobierania danych z KRS i CEiDG. Nawet jeśli masz przed sobą zupełnie nowego klienta, wystarczy tylko NIP, aby wystawić prawidłową fakturę VAT.

Usługa jest teraz dostępna bezpłatnie dla naszych klientów i nie wymaga niczego, poza aktualną wersją programu i dostępem do internetu. Wypróbuj serwis RegonOnline.


sobota, 23 lipca 2016

Odnowione okienko fakturowania. Teraz wszystkie rzadko używane opcje zgrupowane są w jednej, przejrzystej tabelce, pozostawiając więcej miejsca na to, co najważniejsze.

Uporządkowano i uproszczono wstawianie danych z obiektów typu zamówienie lub WZ, PZ, a także tekstów dodatkowych.

Teraz dużo prościej wprowadza się dane odbiorcy faktury - jest do tego proste okienko edycyjne.

Uporządkowano wystawianie niektórych niszowych rodzajów faktur, na przykład faktury w procedurze marży. Teraz rodzaj marży wybiera się w ustawieniach programu, zależnie od profilu działalności przedsiębiorstwa. Rodzaj ten generalnie się nie zmienia. Zamiast czterech rodzajów faktury do wyboru w oknie fakturowania, mamy teraz tylko jeden, co jest bardzo pozytywne dla pozostałej większości użytkowników naszych programów.


piątek, 22 lipca 2016

Rozwijamy program Mecenas. Koncentrujemy się na dedykowanej aplikacji prawniczej, co pozwoli też zaoferować dodatkowe możliwości.

Przypominamy, że tak jak informowaliśmy wcześniej, funkcje prawnicze nie będą dostępne w programie Kancelaria. Osoby posiadające ważną licencję na program Kancelaria, które są prawnikami, otrzymają bezpłatnie upgrade licencji do programu Mecenas.

Zapraszamy do kontaktu także innych naszych klientów, którzy chcieliby wypróbować program Mecenas. Do końca roku osoby posiadające ważną licencję na Druczka mogą otrzymać na życzenie dodatkową licencję na program Mecenas - wystarczy tylko zadzwonić do JZK.

Rozwiązano problem z uciekającą numeracją w sytuacji, gdy przerwano wystawianie danego dokumentu. Implikuje to kilka zmian w procedurze akceptacji dokumentu, ale są to zmiany techniczne i nie powinny być zauważalne dla przeciętnego użytkownika.

Nowa strona startowa. Teraz informacja o ostatnich modułach i dokumentach jest bardziej przejrzysta.

Usunięto z listy rodzajów faktury fakturę uproszczoną. Jeśli ktoś ma ochotę wystawić fakturę uproszczona (sam NIP nabywcy, do 450 zł), po prostu wystawia ją standardowo, wpisując sam NIP. Program to zaakceptuje i wydrukuje fakturę prawidłowo. To samo dotyczy paragonu - jeśli ktoś chce wystawiać paragone bez danych nabywcy, po prostu ich nie wpisuje, zostaje tylko jeden rodzaj paragonu.

Usunięto kilka innych zbędnych opcji w fakturowaniu, w tym Zamówienie dla dostawcy bez cen i nadmiarowe opcje faktury VAT marża. To kolejny etap upraszczania programu bez straty funkcjonalności, dzięki czemu będzie bardziej przejrzyście i ergonomicznie.

Wdrożono automatyczne wyszukiwanie nowych i starych kontrahentów według NIP, tak jak to dzieje się chociażby na stacjach benzynowych wielkich sieci. Wystarczy wpisać NIP! Jeśli konhtrahent jest juz w bazie danych, zostanie wyświetlony. Jeśli jeszcze go nie ma, jego dane zostaną pobrane z CEiDG lub KRS, a następnie wyświetlone i automatycznie dodane do bazy. To bardzo proste, wydajne i efektywne.


czwartek, 21 lipca 2016

W związku z problemami ze zgodnością, usunięto opcje dotyczące automatycznego nie/drukowania faktur i innych dokumentów, wprowadzane w ustawieniach numeracji. Postępująca przebudowa architektury programu wymusza ściślejsze powiązanie numeracji z konkretną bazą danych i to tam będą wprowadzane takie ustawienia w przyszłości.

Czyli o ile wcześniej wprowadzano w ustawieniach domyślną numerację faktur i tam ustawiano, czy automatycznie drukować fakturę, teraz opcję automatycznego drukowania wprowadzać się będzie we właściwościach bazy faktur. Rozwiąże to problemy z synchronizacją numeracji na stanowiskach sieciowych i kilka innych problemów.

W związku z nadchodzącym w ramach JPK automatycznym pobieraniem i weryfikowaniem wystawianych faktur przez organy skarbowe, zmuszeni jesteśmy wprowadzić ścisłą kontrolę numeracji oraz rozdzielenie baz danych według rodzajów dokumentów księgowych.

Z przyczyn technicznych, przez pewien okres te opcje nie będą w pełni działać. Zmian będzie całkiem sporo. Prosimy pamiętać o regularnym pobieraniu każdej dostępnej aktualizacji.

Opcja automatycznego KP do faktury nie będzie już oferowana, znika z okienka akceptacji. Opcja zapisywania pliku PDF dostępna będzie dopiero po zaakceptowaniu dokumentu.

Zmieniono kolejność procedur przy akceptacji dokumentu. Drukowanie w szczególności faktury lub innego dokumentu będzie wtórna do jego akceptacji, tak by nie było już przypadków, że faktura została wydrukowana z podglądu lub wysłana mailem, zaraz potem anulowana, czyli wydruk istnieje już w obiegu, a nie zapisano faktury w bazie. Teraz najpierw faktura zostaje zapisana w bazie, potem generowana jest kopia elektroniczna, a dopiero potem generowany jest wydruk, wysyłany mail itd.


środa, 20 lipca 2016

Mamy już pierwsze wyniki ankiety dotyczącej użytkowania modułów o charakterze niszowym.

Jak na razie tylko groźba wycofania modułów Kasa fiskalna i Ryczałt zrobiła wrażenie na użytkownikach, zatem te dwa moduły na razie usunięto z listy modułów do wycofania.

Pozostałe wskazane poprzednio moduły najprawdopodobniej znikną z programu z końcem wakacji. Dzięki temu będziemy mogli się skupić na modułach popularnych, dotyczących na przykład obsługi zleceń, fakturowaniu i księgowaniu. Moduły wycofywane zmienią pozycję w menu - teraz widoczne są w dziale Wycofywane, aby zwrócić dodatkowo uwagę na ten fakt.

Planujemy wycofanie opcji w pracy w sieci. W związku z licznymi reklamacjami, wynikającymi często z niezrozumienia przez użytkowników sposobu działania tej opcji, opcja pracy w sieci jest przeznaczona do wycofania. W zamian za to oferujemy opcję dedykowanej usługi Chmura JZK oraz usługę JZK Online.

Jak informowaliśmy wcześniej, obsługa umów ex-ISP będzie ostatecznie wycofywana z programu. Przygotowany zostanie import do standardowego modułu Abonamenty. Tymczasem umieszczono w programie odpowiednią informację.


poniedziałek, 18 lipca 2016

Planujemy ostateczne wycofanie z oferty kilku niszowych modułów, z których wedle naszej wiedzy nie korzysta już nikt lub prawie nikt. Dotyczy to na przykład papierowej zbiorówki do przelewów papierowych, podobnie seryjnego drukowania papierowych przelewów podatkowych etc. Wytypowano również moduły, których utrzymywanie jest trwale deficytowe dla firmy, a wpływy z licencji nie pokrywają kosztów ich aktualizacji.

Wytypowane do usunięcia są następujące moduły: Komis, Opakowania niebezpieczne, Wyroby węglowe, Korespondencja, Kasa fiskalna, Seryjne przelewy standardowe, Seryjne przelewy podatkowe, Seryjne przelewy ZUS, Zbiorówka do przelewów, Ryczałt, Potwierdzenie salda, Polecenie księgowania, Nota obciążeniowa, Dokumenty, Delegacje, Instytucje.

Każda osoba, która z danego modułu korzysta, zobaczy w górnej części okna ogromny żółty przycisk ze stosowną informacją. Należy kliknąć ten przycisk, aby zgłosić chęć dalszego korzystania z modułu. Zostanie wysłane odpowiednie zgłoszenie do JZK, a przycisk zniknie i nie będzie się już pojawiać. Metoda jest nieinwazyjna - jeśli ktoś z danego modułu w ogóle nie korzysta, nie zobaczy i tego przycisku.

Jeśli nikt się nie odezwie w sensownym czasie, dany moduł zostanie definitywnie usunięty. Planujemy ostateczne podjęcie decyzji do końca sierpnia, dlatego warto się pospieszyć. Po usunięcu zbędnych opcji będziemy mogli skupić się na funkcjach naprawdę użytkowanych, a przy okazji program będzie działał szybciej, bardziej stabilnie i wydajnie.


sobota, 16 lipca 2016

Usunięto zbędny panel numerowania niektórych dokumentów. Użytkowany we wcześniejszych wersjach, aktualnie był już wykorzystywany tylko w kilku niszowych modułach, na przykład Tłumaczenie, Poświadczenie i Sprawa.

Przechodzimy na w pełni automatyczne numerowanie dokumentów. Jeśli numer dla nowo tworzonego dokumentu nie zostanie wpisany ręcznie w polu Numer, zostanie nadany numer automatyczny. W przypadku obiektu już obecnego w bazie wykasowanie numeru nie spowoduje nadania nowego numeru. Program automatycznie sprawdza, czy dany numer został wykorzystany i podpowiada pierwszy wolny.


czwartek, 7 lipca 2016

Rozszerzone i ulepszone dodawanie kontrahentów.

Wprowadziliśmy ściślejszą integrację z serwisem REGON, teraz wyszukiwanie z okna wprowadzania danych jest sugerowane automatycznie.

Dodano osobny moduł REGON, umożliwiający bezpośrednie wyszukiwanie firm.

Skorygowano układ kilku okienek w programie, idziemy w kierunku większej standaryzacji i dalszego upraszczania obsługi.


niedziela, 26 czerwca 2016

Drobna korekta cennika. Dla uczczenia 1/8 finałów naszej drużyny, obniżono ceny licencji przeciętnie o 1/8. Jednocześnie upraszczamy sposób wyliczania ceny licencji wielostanowiskowych, wznowień itd - teraz to po prostu odpowiedni mnożnik podstawowej ceny.

Nowe możliwości zakupu licencji na usługi dodatkowe. Można teraz nabyć licencję na Abonament Serwisowy, Kopię Elektroniczną, JZK Online lub Księgowalnię zarówno jako dodatek do licencji podstawowej (wtedy ma abstrakcyjny okres ważności), albo jako samodzielną licencję roczną (wtedy działa na konkretny rok kalendarzowy).

Jeśli jeszcze nie zalogowali się Państwo w programie do JZK24, proszę to zrobić jak najszybciej! Wprowadzenie danych logowania gwarantuje automatyczne pobieranie odświeżonej licencji oraz dostęp do usług dodatkowych, typu Chmura JZK. Jeśli dane logowania nie zostały wprowadzone, na ekranie programu prezentowana jest odpowiednia plansza przypominająca.

Zostały 4 dni do JPK. Przypominamy, że w pierwszym etapie JZK nie będzie brało udziału we wdrażaniu JPK. Nie oferujemy oprogramowania dla wielkich firm lub instytucji, zatem JPK nie dotyczy na razie naszych klientów. Warto jednak pamiętać, że co się odwlecze, to i tak nas dopadnie, według planów od stycznia 2017. Coś nam jednak mówi, że w miarę docierania tej informacji do ogółu drobnych przedsiębiorców, narastać będzie sprzeciw wobec tego pomysłu. Prosimy poczytać więcej o JPK