Studio JZK - Blog
  BLOG    FAQ    POMOC    KONTAKT     
  DRUCZEK®    WSZYSTKIE PROGRAMY    POBIERZ!    KLIENCI     

 

Blog

niedziela, 17 kwietnia 2016

Nowa aktualizacja podpisana jest podpisem cyfrowy serii Microsoft Code Signing.

W miarę pobierania plików przez użytkowników, filtr SmartScreen w Windows nauczy się tego podpisu i fałszywe alarmy powinny przestać się w końcu ukazywać. Ważne jest to, że już teraz plik jest na spokojnie identyfikowany jako podpisany przez Studio JZK programy komputerowe.

Zobaczymy, czy coś się zmieni. Uzyskanie tego podpisu było długotrwałe, kłopotliwe i bardzo kosztowne. Dodatkowo jesteśmy w trakcie procedury uzyskiwania certyfikatu klasy EV, co już w ogóle jest szaleństwem - ale konieczne w związku z wchodzącym wymogiem generowania plików JPK.


sobota, 9 kwietnia 2016

Kolejna zmiana w podpisywaniu naszych aplikacji. Żeby zmniejszyć ilość fałszywych alarmów, podpisujemy nasze programy dwoma certyfikatami - zarówno prywatnym krosscertyfikowanym przez Microsoft, jak i służbowym certyfikowanym przez Certum, dodatkowo z dwoma różnymi algorytmami. Oznacza to cztery podpisy cyfrowe dla każdego pliku. Kto bogatemu zabroni ;)

Zalecamy jednak przede wszystkim nie uleganie zbiorowej paranoi i nie poleganie na fałszywym poczuciu bezpieczeństwa, czyli wyłącznie SmartScreen, co zresztą większość użytkowników robi dość szybko.


środa, 6 kwietnia 2016

Jeden z programów konkurencyjnych zgłasza, że w plikach naszych programów jest wirus albo trojan. Nie pierwszy raz, co jakiś czas mamy podobny problem.

W naszych programach nie ma żadnych wirusów. To raczej przykład nieuczciwej walki konkurencyjnej. Niestety, nie płacimy nic firmom produkującym programy antywirusowe i nie mamy takiego zamiaru.

Jeśli program (anty)wirusowy, za który płacicie Państwo spore pieniądze działa wadliwie, proszę reklamować to u jego producenta. Za chwilę program ten może uznać, że cały folder JZK to wirus i może będzie kasował Państwu ważne pliki danych, a w dobie kontroli opartej o JPK może to oznaczać upadek Państwa firmy. Proszę poważnie przemyśleć dobór programu (anty)wirusowego.

Po zakończeniu okresu przejściowego usunięto ostatecznie wsparcie dla programów Przelewy oraz kilku innych nieaktualnych ID. Nieliczne osoby, które posiadały jeszcze ważne licencje na ten program, otrzymały właśnie automatyczny upgrade do Druczka.

Zmieniono sposób aplikacji - zamiast aplikacji przelotowych, uruchamiających program JZK.EXE z odpowiednim parametrem, przygotowano pełnowartościowe programy DRUCZEK.EXE etc. Mamy nadzieję, że zmniejszy to ilość fałszywych alarmów programów (anty)wirusowych - ale niestety, nie mamy wpływu, co ich autorzy wymyślają i jak daleko pójdzie ich paranoja. Wybierając program (anty)wirusowy prosimy nie wierzyć reklamie i nie akceptować aplikacji, które robią takie numery.


poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Wszystkiego najlepszego z okazji dnia św. Izydora, patrona informatyków i programistów ;)

Rozwiązano problem z uruchamianiem aktualizatora, na razie prowizorycznie. Pobierany jest pełny instalator Pakietu JZK, a aplikacja nie jest uruchamiana automatycznie, co daje czas na zamknięcie programu.


sobota, 26 marca 2016

Udało się zmienić podpis cyfrowy, teraz podpisujemy się z algorytmem SHA-256 i absurdalne komunikaty filtru "Smart" Screen powinny przestać się z czasem pojawiać, a na razie zmieniły się magicznie na "nie rozpoznana aplikacja". Ponad 20 lat na rynku to jak widać mało.

W międzyczasie przechodzimy ścieżkę zdrowia z certyfikacją Microsoft, co wymagało zeskanowania rachunku za prąd i prawa jazdy szefa firmy... Cała procedura jeszcze potrwa. Zarabiają na tym oczywiście firmy sprzedające rozwiązania certyfikujące.

Następnym razem, gdy będą Państwo przedłużać licencję, prosimy mieć świadomość, że koszty zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i higieny Państwa pracy są po naszej stronie naprawdę spore.


piątek, 25 marca 2016

Niestety, Microsoft zrobił nam wszystkim psikusa, nagle blokując akceptację podpisu cyfrowego opartego o SHA-1. Takim podpisem cyfrowym sygnujemy nasze aplikacje, wcześniej oczywiście kupiwszy ów podpis za spore pieniądze u zaufanego dostawcy. Ponieważ decyzja MS była arbitralna i niezapowiedziana, nie mieliśmy możliwości się przygotować.

W efekcie osoby pobierające oprogramowanie z naszej strony internetowej otrzymują absurdalną informację od filtru Smart Screen, że podpis cyfrowy jest uszkodzony lub nieważny, podczas gdy pobranie pliku i otwarcie jego właściwości ręcznie w Windows prezentuje z kolei komunikat, że podpis cyfrowy jest jak najbardziej prawidłowy i ważny. Lekka paranoja, prawda?

Sprawa dotyczy plików podpisywanych i publikowanych po 1 stycznia 2016. Więcej informacji po angielsku.

Tymczasem warto zajrzeć do Biblii "i że nikt nie może kupić ni sprzedać, kto nie ma znamienia - imienia Bestii lub liczby jej imienia". Kto nie ma podpisu cyfrowego, publikować nic nie może zatem. Idealna lektura na Wielki Piątek.

Pracujemy nad zdobyciem nowego podpisu cyfrowego opartego o SHA-256 - chociaż sądzimy, że SHA-666 byłby być może lepszym rozwiązaniem ;)


czwartek, 24 marca 2016

Rozwiązano problem z podglądem formularzy przelewu, generowanych na bazie plików PDF. Pozwala to już ostatecznie zrezygnować z metod alternatywnych, wykorzystujących metapliki EMF. Odświeżono kilka innych kwestii w ramach aktualizacji.

Podobno niektóre programy wirusowe znowu twierdzą, że w naszych plikach jest coś dziwnego, po czym kasują pliki użytkownika. Dzień jak co dzień, nie jesteśmy jedyni. Prosimy przeczytać odpowiedni artykuł w FAQ. W każdym wypadku zalecamy usunięcie aplikacji wirusowych, które kasują Państwa pliki. Jeśli są wątpliwości co do plików, zawsze warto sprawdzić w kilku źródłach, na przykład na VirusTotal, zanim wszczynamy alarm.

Jeśli mają Państwo chwilę czasu po świętach, zapraszamy na nasze stoisko na Targach Techniki Motoryzacyjnej TTM 2016 w Poznaniu, od czwartku 31 marca do niedzieli 3 kwietnia włącznie. Będzie można otrzymać bezpłatną płytkę z programem Warsztat X6!

Z kolei nasze Wiosenne Roadshow zaczynamy już 1 kwietnia w Rzeszowie, potem będziemy w Lublinie, Radomiu, Krakowie, a kończymy po weekendzie majowym w Białej Podlaskiej. Jeśli są Państwo w okolicy, warto zajść do lokalnego Multikina po bezpłatną płytkę z programem Druczek. Szczegółowy program.

Póki co, Wesołego Alleluja! I oczywiście, smacznego jajka, mokrego poniedziałku i zająca z długimi uszami.


środa, 23 marca 2016

Drobne poprawki w różnych miejscach aplikacji i naszego serwisu internetowego.

Ulepszono generowanie faktur RR, teraz oświadczenie rolnika ryczałtowego generowane jest automatycznie w momencie wyboru rodzaju dokumentu RR. Przygotowujemy się do uruchomienia programu Rolnik (i Skup).

Udostępniono w programie nową, efektywną czcionkę ekranową. Domyślnie ta opcja jest włączona, w końcu gwarantując prawidłowy i spójny wygląd programu w różnych systemach Windows, od Windows XP do Windows 10.


piątek, 18 marca 2016

Niedługo uruchomimy nową usługę, pozwalającą na wymianę danych pomiędzy stanowiskami nie połączonymi siecią LAN, co pozwoli na w miarę swobodną pracę międzyoddziałową (o ile oczywiście mamy dostęp do szybkiego łącza internetowego).

Odświeżono niektóre elementy oferty. Czasowo mogą nie będą widoczne niektóre sektory naszego serwisu internetowego, przygotowujemy nową odsłonę między innymi działu FAQ i POMOC. Dostępny będzie także nowy serwis składania zamówień internetowych.


czwartek, 10 marca 2016

Nowa formuła aktualizacji. Usługę aktualizacji przeniesiono w całości na nowy serwer, dzięki czemu uruchamianie programu będzie teraz dużo szybsze. Aktualizacja jest teraz proponowana na starcie programu, przy okazji weryfikacji licencji, czyli jeszcze przed wczytaniem danych z tożsamości.

Stary serwer będzie stopniowo wygaszany, przez najbliższe kilka miesięcy będzie jeszcze czynny po to, by użytkownicy starszych wersji zdążyli pobrać aktualizację. Spodziewamy się ostatecznego wyłączenia starej usługi aktualizacji najdalej do końca roku 2016, potem konieczne będzie ręczne pobieranie aktualizacji.

Przy okazji przyspieszono pracę w kilku innych miejscach programu.


wtorek, 16 lutego 2016

Aktualizacja techniczna. Odświeżono pliki instalacyjne. Wyłączono zawartość aktywną w tych plikach.

Zakończono kolejny etap transferu. Wszystkie ważne usługi działają prawidłowo. Osiągnięto czas weryfikacji prawidłowych licencji rzędu milisekund, bez obciążania zarówno serwerów, jak i łącza klienta.

Zachęcam do samodzielnego składania zamówień. Odświeżono oprogramowanie sklepu internetowego, umożliwia teraz szybkie zamówienie dowolnej wersji dowolnego programu w wybranej konfiguracji. Sklep działa płynnie także ze wznowieniami licencji, oferując bezpośrednią płatność on-line kartą płatniczą, przelewem internetowym albo z konta PayPal. Zachęcamy do korzystania z tej możliwości.


środa, 10 lutego 2016

W związku z trwającą propagacją zmian DNS, niektóre serwisy JZK mogą nie działać poprawnie w ciągu najbliższych kilku dni. Zmiany są przejściowe i niemożliwe do przewidzenia, zależą od działania serwisu DNS konkretnego dostawcy internetu. Za 2 dni wszystko powinno działać już poprawnie. W związku ze zmianą serwisu i operatora, mogą występować także chwilowe przerwy w działaniu sklepu internetowego. W razie problemów prosimy o kontakt telefoniczny z BOK.

Wycofujemy niektóre oferty promocyjne, zostaną zastąpione nowymi. Od 1 lipca spodziewamy się zmian w ofercie, będziemy o nich wcześniej informować. W skrócie, spodziewamy się nowej, atrakcyjnej oferty i zmniejszenia ilości dostępnych opcji.

Za kilka dni zostanie udostępniony nowy serwis aktualizacji. Pobieranie aktualizacji powinno być szybsze i prostsze, będzie także możliwość samodzielnego ustawienia niektórych opcji aktualizowania.


wtorek, 9 lutego 2016

Nowe wzorce deklaracji VAT. Dostępne VAT-7(16) i VAT-7K(10). Różnią się tradycyjnie tylko 1 polem. Z uwagi na to, że nowe wzorce deklaracji są mniejsze, można było wyłączyć już opcję alternatywnego drukowania deklaracji podatkowych.


niedziela, 7 lutego 2016

Poprawki techniczne. Wiele poprawek w różnych miejscach programów. Przyspieszono wystawianie faktur, szczególnie w przypadku ogromnych baz danych - program tracił niepotrzebnie sporo czasu na kilka w sumie nieistotnych czynności.

Zauważyliśmy, że wiele osób wystawia dokumenty w programach bardzo nonszalancko, nie korzystając na przykład z bazy towarów, nie wypełniając prawidłowo różnych pól etc. Nie byłoby problemu, gdyby te same osoby nie miały potem pretensji do nas, że program nie działa do końca prawidłowo. Dlatego będziemy wprowadzać łagodne podpowiadanie, jak należy prawidłowo postępować z programem.

Przygotowujemy nowe okienko fakturowania. Będze przydatne na przykład do wygodniejszeg wystawania szybkich faktur z ręki.


wtorek, 2 lutego 2016

Aktualizacja techniczna. Nieco poprawek w obsłudze modułu KP, przygotowujemy się do większej aktualizacji. W tej aktualizacji uwzględniono także korekty problemów zgłoszonych w ostatnich dniach. Wrócił w nowej formule moduł Archiwum Kasy, pozwala teraz na wygodne przeszukiwanie historii wpisów kasowych.


niedziela, 31 stycznia 2016

Licencje: Ciąg dalszy migracji serwerów. Ostatnie 18 lat spędziliśmy u jednego operatora i to było przynajmniej 15 lat za dużo. Przenosimy kolejne części serwisu na nową infrastrukturę, co dodatkowo pozwala na uporządkowanie wielu serwisów JZK.

Licencje: Powinno być już zauważalne przyspieszenie uruchamiania programów JZK. Weryfikacja licencji trwa zauważalnie krócej, przy dobrym łączu internetowym powinno potrwać około max 250 ms.

Weryfikacja licencji połączona będzie teraz także ze sprawdzeniem dostępności aktualizacji, co oznaczać będzie jedno połączenie internetowe zamiast kilku, a więc kolejne przyspieszenie.

Koniec udostępniania zawartości aktywnej. Zawartość aktywna na stronie startowej programu nie będzie już oferowana, co dodatkowo przyspieszy uruchamianie i pracę z programem, a nam zmniejszy obciążenie serwerów.


czwartek, 28 stycznia 2016

Kolejne funkcje nowego serwera licencji. Oprócz drobnych poprawek technicznych, uruchomiono serwer zamówień internetowych. Można teraz zamówić swoje wznowienie licencji bezpośrednio z programu. To szybkie, proste, wygodne i gwarantuje dobrą cenę. Program inteligentnie pilnuje terminu wznowienia i prezentuje ofertę adekwatną do obecnie posiadanej licencji.

Przypominamy o możliwości zamawiania wznowień licencji on-line. Docelowo będzie to możliwość zalecana. Zbyt wiele osób przyzwyczaiło się do dyskusji o pietruszkę, czyli rozmów o rabacie rzędu 10 zł. Chcemy obniżyć ogólny poziom cen, wymaga to obniżenia poziomu kosztów, w tym także kosztów osobowych.

Trwa weryfikacja statusów licencji. Zbyt wiele osób mieliśmy, które deklarowały nie korzystanie z programu, podczas było inaczej. Teraz program sprawdza ten status i wymaga usunięcia tego statusu, aby uzyskać dostęp do wszystkich usług. W końcu nie można deklarować, że się programu nie używa, skoro się go używa, prawda? :)


niedziela, 24 stycznia 2016

Nowy serwer aktywacji już działa poprawnie. Dostępne jest pobieranie i aktywowanie licencji on-line. Udostępniono zawartość aktywną w nowej opcji Pomoc - Moje licencje. Można teraz sprawdzić wszystkie swoje licencje. Serwer działa w trybie beta, wszelkie uwagi prosimy od razu zgłaszać do BOK.

Można także logować się ręcznie i pobierać klucze licencji. Adres e-mail ani inne dane nie są przechowywane w żaden sposób na serwerze, więc do pełnej aktywacji trzeba znać adres e-mail powiązany z licencją oraz PIN, obie te informacje dostępne są na każdym Certyfikacie Licencji wydanym w ostatnich kliku latach. Jednocześnie serwis licencji oddzielony jest od pozostałych serwisów JZK.


piątek, 22 stycznia 2016

Wprowadzono nowe składki ZUS na rok 2016. Jeśli ktoś wprowadzał składki za rok 2016 już wcześniej, należy je usunąć i zaimportować powtórnie, tak aby były aktualne.

Wprowadzono możliwość automatycznego pobierania kodów aktywacyjnych do programu. Przeniesiono serwer aktywacji do nowego operatora, teraz licencje pobierane są z nowego serwisu JZK24. Wystarczy podać e-mail powiązany z licencją oraz swój prywatny PIN. Opcja nie jest dostępna dla licencji nie powiązanych z adresem e-mail. Załadowanie wszystkich licencji trochę potrwa, prosimy zatem o cierpliwość, jeśli Państwa licencja nie jest pobierana.

Dostępne jest teraz nowe okno Moje Licencje, łączące lokalne licencje wprowdzone w programie i system on-line JZK24. Naszym celem jest, aby natychmiast po wprowadzeniu wznowienia przez pracownika BOK (na przykład wskutek zapłaty) licencja była widoczna w programie, bez potrzeby odświeżania czegokolwiek.


środa, 20 stycznia 2016

Kontynuujemy czynności związane ze zmianą operatora, prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Trwają prace związane z rozpięciem usługi i przenosinami zawartości serwera o innych operatorów. Przez najbliższe kilka dni mogą występować czasowe przerwy w działaniu niektórych usług, ale programy powinny działać bez przeszkód. Prosimy o zgłaszanie wszelkich zauważonych problemów technicznych na adres napisz@jzk.pl albo telefonicznie do Biura Obsługi Klienta. Nowa struktura serwisu internetowego i usług według planów będzie dostępna od 25 stycznia.


niedziela, 17 stycznia 2016

Wiele mniejszych i większych korekt w tej aktualizacji. Wprowadzono nowy system obliczania odsetek za zwłokę, tak podatkowych, jak i cywilnych, z czego niestety wynika postępujące skomplikowanie różnych funkcji programu. Osłownikowano kolejne pole w danych faktury (opis zdarzenia podatkowego). Zaktualizowano mechanizm zasysania danych do modułów Książka, VAT i Ryczałt tak, aby obejmował także dane zarchiwizowane, to ukłon w stronę tych osób, które z jakiegoś powodu uważają, że księgowanie danych ze stycznia i lutego najlepiej zrobić w grudniu albo później.

Zaktualizowano wzorzec Certyfikatu Licencji, wydawanego naszym klientom, teraz zawiera dokładne wyszczególnienie wykupionych usług, tak aby była pełna jasność, czego można oczekiwać. Kupując najtańszą licencję (z wymuszonym rabatem pod groźbą odejścia) i bez wykupionej asysty technicznej nie można oczekiwać takiego poziomu wsparcia, jaki otrzymują osoby płacące cennikową cenę wraz z usługami dodatkowymi. Tak po prostu.

Kiedy wymagamy wykupienia usługi pomocy technicznej? Świadczenie usług wsparcia i pomocy to są konkretne koszty, rozumiemy, że nie każdy umie samodzielnie znaleźć skopiować plik na dysku, ale to nie powód, żeby mieć z tego tytułu pretensje do nas i blokować linie telefoniczne innym klientom na przykład. Minimum znajomości sprzętu, na którym się pracuje, obowiązuje każdego z nas. Jesli ktoś potrzebuje wsparcia w takim zakresie, konieczne jest wykupienie usługi dodatkowego wsparcia technicznego i będzie to egzekwowane.

Testowo udostępniono moduł Podsumowanie zamówień. Każdy moduł ma swoją specyfikę, ale dzięki modułowości programów JZK mają one części wspólne, które posłużyły do stworzenia modułu agregującego. Oczekujemy na wstępne opinie, które pozwolą nam zdecydować, czy kontynuować z takim rodzajem podsumować i wprowadzać je w innych miejscach programu. W końcu strona startowa nadal czeka na wielkie zmiany :) Moduł dostępny jest w wersji PRO.

PDF: Rozwiązano problem z generowaniem plików PDF ze świeżej instalacji. Wcześniej program był zależny od specyficznej wersji pliku dynapdf, innej niż dołączana z nową aktualizacją. Rozwiązano problem, teraz dowolna pasująca wersja pliku dynapdf 3.X będzie działać poprawnie.



© Studio JZK, 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone.